Artykuł Sponsorowany to tekst publikowany w Internecie lub tradycyjnej prasie, mający na celu promowanie produktu, usługi, firmy lub osoby. W przeciwieństwie do zwykłego artykułu, zawiera elementy graficzne, logo firmy lub odnośnik do strony internetowej prezentującej opisywany produkt lub usługę.
Artykuł Sponsorowany stanowi formę reklamy ukrytą pod postacią treści edukacyjnej lub informacyjnej, których celem jest przyciągnięcie uwagi czytelników i zachęcenie do zapoznania się z ofertą promowanego podmiotu.
Artykuł sponsorowany to potężne narzędzie marketingowe. Jego podstawowym celem jest zainteresowanie czytelnika daną usługą lub produktem, zachęcenie go do działania i nawiązanie relacji biznesowych.
Artykuły sponsorowane prezentują zagadnienie w nienachalny sposób, bez oczywistego namawiania do zakupu. Autor dyskretnie sugeruje w tekście obecność danego produktu lub usługi. Czytelnik zostaje jednak zapoznawany z zaletami produktu, usługi lub obszarem działania firmy.
Artykuły sponsorowane umożliwiają skuteczne budowanie link building – linkowania zewnętrznego. Link building to proces wchodzący w skład pozycjonowania, polegający na zdobywaniu linków (odnośników) z innych witryn do własnej.
wprowadzasz na rynek nowy produkt lub usługę
planujesz wypromować mniej popularny produkt lub usługę
szukasz kolejnych odbiorców swojej oferty
szukasz partnerów biznesowych
zależy Ci na link buildingu z wykorzystaniem wartościowych witryn
chcesz zwiększyć rozpoznawalność swojej marki
chcesz budować wizerunek eksperta